English:
I have several days (more than two weeks) creating the budgets since I want to buy a laptop. Or maybe two. The other for my son.
A few days ago I made the budget for the 17.3 "DEFIANCE V. Today I was determined to have it and when I go to make the purchase I see that it is 54 euros more than two days ago.
A laptop with heating problems, whose solution by BIOS is to make an undervolt, and the keys with little time their letters are erased ... and now costs 54 euros more.
I understand that prices may fluctuate according to the market. But I do not understand it in a product that has presented constant problems.
I will continue waiting. I have seen the same model with similar features in another reliable site. And cheaper. I bought my current laptop on that other website. But my son's was bought from PCs. But those huge differences from one day to the next in the prices ... and if you add to that the non-updating of the BIOS for the RECOIL II and its very scarce AC adapter ..
And on the DEFIANCE V I read in FEATURES: 144Hz IPS screen.
But when you set it up they say it's LED. I have many doubts
In a well-known laptop forum that has a good number of users there has been a lot of talk about these issues. Especially RECOIL II. Luckily a representative of PCs has been by those threads and has generated more cogency on these issues.
But I think the solution is not that.
To generate more confidence you need to be clear about things.
They are laptops made to measure. Configured to measure. The type of user who wants PC products looks for something more. Find information about what you buy. And if this information is not complete or is erroneous ... it distances the users. AND NOT. It is NOT random.
One part of my job is to give conferences at congresses in the center of Barcelona. Can you imagine that I say something that is not true, or that is wrong? That would not generate confidence. The same applies to PCs.
I know they try to do things better on PCs. But it's not enough. I do not want you to take my words as an insult. But as a criticism of a user. A criticism that only seeks to offer products with good support behind.
I prefer to come to the official PC forum and say what I think and not go to other forums to express it.
Thanks Sr.
spanish:
Llevo varios días (más de dos semanas) creandome los presupuestos ya que deseo comprar un laptop. O quizás dos. El otro para mi hijo.
Hace unos pocos días me hice el presupuesto para el 17,3" DEFIANCE V. Hoy ya estaba decidido a tenerlo y cuando voy a hacer la compra veo que vale 54 euros más que hace dos días.
Un laptop con problemas de calentamiento, cuya solución por BIOS es hacer un undervolt, y las teclas con poco tiempo se borran sus letras...y ahora cuesta 54 euros más.
entiendo que los precios pueden fluctuan acorde al mercado. Pero no lo entiendo en un producto que ha presentado problemas constantes.
Seguiré esperando. He visto el mismo modelo con similares caracteristicas en otro sitio confiable. Y más barato. mi laptop actual lo compré en ese otro sitio web. Pero el de mi hijo fue comprado a PCs.
Pero esas diferencias tan enormes de un día para otro en los precios....y si a eso se le suma la no actualización de la BIOS para el RECOIL II y su muy escaso adaptador CA ..
Y sobre el DEFIANCE V leo en FEATURES: 144Hz IPS screen.
Pero al configurarlo dicen que es LED.Tengo muchas dudas
En un foro de laptop conocido que tiene una buena cantidfad de usuarios se ha estado hablando mucho sobre estos temas. Sobre todo del RECOIL II. Por suerte un representante de PCs ha estado por esos hilos y ha generado más cofianza sobre estos temas.
Pero estimo que la solución no es esa.
para generar más confianza se necesita ser claros en la cosas.
Son laptops hechas a medida. Configuradas a medida. El tipo de usaurio que quiere los productos de PCs busca algo más. Busca información de lo que compra. Y si esta información no es completa o es errónea...aleja a los usuarios. Y NO. NO es algo aleatorio.
Una parte de mi trabajo es dar conferencias en congresos en el centro de Barcelona. ¿Se imaginan que yo diga algo que no sea cierto, o que sea equivocado? Eso no generaría confianza. Lo mismo se aplica a PCs.
Se que se esfuerzan por hacer mejor las cosas en PCs. Pero no es suficiente. No deseo que se tomen mis palabras como un insulto. Sino como una crítica de un usuario. Una crítica que sólo busca que se ofrezcan productos con buen soporte detrás.
Prefiero venir al foro oficial de PCs y decir lo que pienso y no ir a otros foros para espresarlo.
Gracias por leerme
I have several days (more than two weeks) creating the budgets since I want to buy a laptop. Or maybe two. The other for my son.
A few days ago I made the budget for the 17.3 "DEFIANCE V. Today I was determined to have it and when I go to make the purchase I see that it is 54 euros more than two days ago.
A laptop with heating problems, whose solution by BIOS is to make an undervolt, and the keys with little time their letters are erased ... and now costs 54 euros more.
I understand that prices may fluctuate according to the market. But I do not understand it in a product that has presented constant problems.
I will continue waiting. I have seen the same model with similar features in another reliable site. And cheaper. I bought my current laptop on that other website. But my son's was bought from PCs. But those huge differences from one day to the next in the prices ... and if you add to that the non-updating of the BIOS for the RECOIL II and its very scarce AC adapter ..
And on the DEFIANCE V I read in FEATURES: 144Hz IPS screen.
But when you set it up they say it's LED. I have many doubts
In a well-known laptop forum that has a good number of users there has been a lot of talk about these issues. Especially RECOIL II. Luckily a representative of PCs has been by those threads and has generated more cogency on these issues.
But I think the solution is not that.
To generate more confidence you need to be clear about things.
They are laptops made to measure. Configured to measure. The type of user who wants PC products looks for something more. Find information about what you buy. And if this information is not complete or is erroneous ... it distances the users. AND NOT. It is NOT random.
One part of my job is to give conferences at congresses in the center of Barcelona. Can you imagine that I say something that is not true, or that is wrong? That would not generate confidence. The same applies to PCs.
I know they try to do things better on PCs. But it's not enough. I do not want you to take my words as an insult. But as a criticism of a user. A criticism that only seeks to offer products with good support behind.
I prefer to come to the official PC forum and say what I think and not go to other forums to express it.
Thanks Sr.
spanish:
Llevo varios días (más de dos semanas) creandome los presupuestos ya que deseo comprar un laptop. O quizás dos. El otro para mi hijo.
Hace unos pocos días me hice el presupuesto para el 17,3" DEFIANCE V. Hoy ya estaba decidido a tenerlo y cuando voy a hacer la compra veo que vale 54 euros más que hace dos días.
Un laptop con problemas de calentamiento, cuya solución por BIOS es hacer un undervolt, y las teclas con poco tiempo se borran sus letras...y ahora cuesta 54 euros más.
entiendo que los precios pueden fluctuan acorde al mercado. Pero no lo entiendo en un producto que ha presentado problemas constantes.
Seguiré esperando. He visto el mismo modelo con similares caracteristicas en otro sitio confiable. Y más barato. mi laptop actual lo compré en ese otro sitio web. Pero el de mi hijo fue comprado a PCs.
Pero esas diferencias tan enormes de un día para otro en los precios....y si a eso se le suma la no actualización de la BIOS para el RECOIL II y su muy escaso adaptador CA ..
Y sobre el DEFIANCE V leo en FEATURES: 144Hz IPS screen.
Pero al configurarlo dicen que es LED.Tengo muchas dudas
En un foro de laptop conocido que tiene una buena cantidfad de usuarios se ha estado hablando mucho sobre estos temas. Sobre todo del RECOIL II. Por suerte un representante de PCs ha estado por esos hilos y ha generado más cofianza sobre estos temas.
Pero estimo que la solución no es esa.
para generar más confianza se necesita ser claros en la cosas.
Son laptops hechas a medida. Configuradas a medida. El tipo de usaurio que quiere los productos de PCs busca algo más. Busca información de lo que compra. Y si esta información no es completa o es errónea...aleja a los usuarios. Y NO. NO es algo aleatorio.
Una parte de mi trabajo es dar conferencias en congresos en el centro de Barcelona. ¿Se imaginan que yo diga algo que no sea cierto, o que sea equivocado? Eso no generaría confianza. Lo mismo se aplica a PCs.
Se que se esfuerzan por hacer mejor las cosas en PCs. Pero no es suficiente. No deseo que se tomen mis palabras como un insulto. Sino como una crítica de un usuario. Una crítica que sólo busca que se ofrezcan productos con buen soporte detrás.
Prefiero venir al foro oficial de PCs y decir lo que pienso y no ir a otros foros para espresarlo.
Gracias por leerme